Dag 24: naar Michigan City - Reisverslag uit Michigan City, Verenigde Staten van sandra krijger - WaarBenJij.nu Dag 24: naar Michigan City - Reisverslag uit Michigan City, Verenigde Staten van sandra krijger - WaarBenJij.nu

Dag 24: naar Michigan City

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg sandra

05 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Michigan City

Zo, weer een hele warme dag vandaag, en wat gaan wij doen? Shoppen. Eigenlijk hadden we al winkels genoeg gezien en genoeg gekocht, maar de kids wilden nog wel nieuwe, en goedkope schoenen kopen. Dus op naar de outlet mall in Michigan city. Wat wel te vergelijken is met Batavia stad in Lelystad. Al vond ik de koopjes eigenlijk wel een beetje tegenvallen. Ondanks dat hebben we toch mooie schoen weten te bemachtigen die in Nederland stukken duurder zouden zijn. Missie geslaagd, want zelfs Henk heeft nieuwe sportschoenen, en dat gebeurd zo eens in de vijf jaar, dus dan moet het zeker wel goed winkelen zijn daar...

'S avonds na het eten gaan de kinderen nog even zwemmen in het zwembad en wij gaan naar een concert daar vlakbij. Nog even verduidelijken hoe Greet en Dan hier wonen. Ze wonen zoals al eerder gezegd in het gebied: lakes of the four seasons. Een afgesloten stuk woongebied wat een parkachtige opzet heeft. Vroeger werd dit gebruikt door de mensen uit Chicago, die hier hun vakantiehuis hadden. Je zou het dus kunnen zien als een vakantiepark, al wonen er nu dus ook 'gewone' mensen. Op dit terrein, wat bewaakt is en waarbij je door een slagboom naar binnen moet zijn meerdere voorzieningen, zoals een zwembad, een clubhuis en een restaurant. In de zomermaanden wordt er op donderdagavond altijd een concert gegeven. Deze avond dus classic/rock ( nou ja, meer rock dan classic)
Omdat de afstanden hier niet zo groot zijn rijd bijna iedereen hier in een golfkarretje, lekker makkelijk, want zelfs met een paar biertjes op mag je gewoon blijven rijden. Zie de foto's voor hoe zo iets eruit ziet. Één grote gezellige bende van golfkarren, eten en drinken en daarbij dus de muziek. Een ontzettend leuke ervaring.