Dag 21: maandag, klussen en shoppen. - Reisverslag uit Valparaiso, Verenigde Staten van sandra krijger - WaarBenJij.nu Dag 21: maandag, klussen en shoppen. - Reisverslag uit Valparaiso, Verenigde Staten van sandra krijger - WaarBenJij.nu

Dag 21: maandag, klussen en shoppen.

Door: Sanda

Blijf op de hoogte en volg sandra

02 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Valparaiso

Aangezien Henk niet kon wachten met klussen, begon hij vandaag maar meteen. Ik zal een voor en een na foto plaatsen bij deze blog. Ik vind het erg mooi geworden. En Greet, die al sinds 2007(!) en nieuwe voordeur wilde hebben, is superblij.
Een deur plaatsen hier is trouwens wel wat anders dan in Nederland. Je koopt hier een deur mét omlijsting. Dan is het een zaak van de oude deur met omlijsting eruit slopen, nieuwe deur met omlijsting er weer in plaatsen, en klaar. Nou ja, zo klinkt het wel erg simpel, maar echt veel meer is het niet, alles nog even opvullen, vastzetten en de deur staat. Henk was nog het meeste tijd kwijt met het bevestigen van het deurbeslag.

Alle meiden zijn vandaag gaan shoppen in Valparaiso, want stel je voor dat wij moesten helpen bij dat klussen...daar hadden we geen zin in. We zijn goed geslaagd, wat is winkelen in een ander land toch leuk. Pas om 18.30 waren we thuis en konden we zo aan tafel schuiven. Dan had weer heerlijk gekookt.

Henk heeft de smaak van het klussen weer te pakken gekregen, waar Greet maar wat blij mee is, en hij wil nog meer doen.
Er zijn stukken hout rot aan de buitenkant, dus die moeten(?) worden vervangen. Het kitwerk, wat de vorige eigenaar heeft gedaan, ziet er niet uit, en moet ook worden vervangen. Als laatste wil hij Greet helpen met het schilderen van de buitenkant.
Dan met zijn Amerikaanse gastvrijheid, snapt er niks van dat Greet zijn broer hier zo hard laat werken. En waar hij nog minder van begrijpt is dat Henk in zijn vakantie het leuk vind om te klussen.. Ach ja, ieder zijn ding. Dan vermaakt de kinderen eindeloos met de leukste spelletjes, en daar hoef je bij Henk dan weer niet mee aan te komen.
'S avonds volgende er dus weer een rit naar de bouwmarkt, om houtdelen, verf en kit te halen. Ondertussen maakte Dan een kampvuur, en aten we s' mores. Voor de volwassenen nog een biertje, en weer een heerlijke dag voorbij.