Dag 25: naar de Chicago White Sox Baseballgame. - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van sandra krijger - WaarBenJij.nu Dag 25: naar de Chicago White Sox Baseballgame. - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van sandra krijger - WaarBenJij.nu

Dag 25: naar de Chicago White Sox Baseballgame.

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg sandra

06 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Chicago

Dit is de dag waar ik zelf al een tijdje op heb gewacht. Vandaag gaan we naar een Baseball wedstrijd (honkbal). Dat leek me nou zo gaaf om eens me te maken om in zo'n stadion te zijn.
We hadden eerst een rustige morgen, het weer was wat minder, we hadden zelfs een beetje regen. Tegen 15.15 vertrokken we richting Chigago. De wedstrijd begint pas om 19.00, maar eerst zouden we wat doen wat we in Nedrland niet kennen. Tailgating= eten uit de kofferbak. Het is hier de gewoonte om voor de wedstrijd op tijd op het parkeerterrein te zijn om spelletjes te doen en te bbqen. We namen dus het spel cornhole mee, de houten bakken met het gat erin, waardoor je zakjes gevuld met mais doorheen moet gooien. Nou waren we niet de enige met de spel, uit heel veel kofferbakken werd dit spel gehaald.
Ook ging er zoals altijd weer een grote koelbox vol drankjes mee. (Gelukkig werkte het weer mee vanavond, het was weer tegen de dertig graden.) Aangezien de prijzen van het eten en drinken in het stadion zo hoog zijn, wordt er op de parkeerplaats veel gegeten, en nog veel meer gedronken. En iedereen doet het... Het was een hele gezellige 'campingachtige' ervaring.
Dus ook wij speelden cornhole, dronken een biertje/sapje en gingen bbqen. Tegen 19.00 konden we zo het stadion binnenlopen.
En wat een ervaring was dat zeg, dat had ik echt niet willen missen. Een wedstrijd die vooral gericht was op het thuis team, The White Sox. Continu harde liedjes, aanmoedigingen voor het team...kan het niet eens uitleggen. Wat een avond, echt supergaaf om mee te maken. Helaas verloren de White Sox, al maakte het enorme vuurwerk na de wedstrijd dit voor ons wel goed. Tja, en dan nog zeker een uur rijden terug naar huis. Dat was echt de beste laatste dag uit die we konden hebben. En veel te laat gingen we allemaal naar bed.
Morgen weer naar Nederland, daar hebben we ook wel weer zin in.