Dag 8: Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van sandra krijger - WaarBenJij.nu Dag 8: Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van sandra krijger - WaarBenJij.nu

Dag 8: Chicago

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg sandra

20 Juli 2016 | Verenigde Staten, Chicago

De bedoeling was om vandaag naar de dierentuin van Chicago te gaan. Dus op tijd vertrokken we met zijn achten richting Chicago. Onderweg bedacht Dan dat wij het wel leuk zouden vinden om op de ring rond Chicago te rijden, vlak bij het water.
Chicago ligt namelijk direct aan lake Michigan, en inderdaad, dat was mooi. We hadden zicht op een enorm meer met helder blauw water, bootjes voor anker liggend aan de kant, en dat zo dichtbij een enorme stad, dat hadden we niet verwacht.
Eerder dan gepland stopten we, niet bij de dierentuin, maar bij de Navy pier. Een pier die in de eerste en tweede oorlog gebruikt werd door marineschepen maar later in verval raakte. Nu is er een prachtig toeristisch centrum gemaakt. Je kan er een hele tijd rondbrengen, en dat is dus wat we gedaan hebben.
Eerst liepen we de hele pier af, waar je ondertussen allemaal boten tegenkomt waarmee je het meer op kan. Daarna gingen we in het reuzenrad dat net sinds mei open is dit jaar. Er stond een reuzenrad van al meer dan honderdjarig jaar oud, nou ik moet zeggen dat het erg goed voelde om in het nieuwe rad te stappen. Compleet met airco, wat erg gewenst was omdat het vandaag zeker 30 graden was.
Na het reuzenrad was het tijd voor een broodje en wat drinken, daarna gingen we weer verder. Langs waterfonteinen, waarbij de kids het uiteraard niet konden laten om er door heen te lopen. Uiteraard gingen we met kletsnatte kinderen weer door. Even de winkeltjes in waar de nodige souvenirs werden gekocht. Wat een heerlijke dag. En terwijl we niet eens bij de dierentuin aangekomen waren, hebben we toch een heerlijke dag gehad.
Op de weg terug werden we door de wijk Gary geleid, een wijk waar je 's avonds/ 's nachts niet moet komen, vanwege de hoge criminaliteit in deze wijk van Chicago. Oké, deuren op slot, en gaan met die banaan. Bij elk stoplicht hopend dat het snel op groen zou springen...

Henk heeft met Greet 's avonds de deur besteld, dus na onze rondreis moet er een voordeur worden afgehangen. Anne en Iris bakten nog wat, en zo kwam het dat we om 22.45 nog aan de brownies zaten, maar dat was echt niet erg, mmmmm.