Dag 19: terug naar Crown Point - Reisverslag uit Crown Point, Verenigde Staten van sandra krijger - WaarBenJij.nu Dag 19: terug naar Crown Point - Reisverslag uit Crown Point, Verenigde Staten van sandra krijger - WaarBenJij.nu

Dag 19: terug naar Crown Point

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg sandra

31 Juli 2016 | Verenigde Staten, Crown Point

En dan is er na 10 dagen toch echt een eind gekomen aan onze heerlijke rondreis door een stukje van Amerika. We hebben eerlijk gezegd nog wel even getwijfeld of we er niet nog een nachtje aan vast zouden plakken, maar toch maar niet gedaan. De weersvoorspellingen voor morgen zijn niet zo goed, en het is ook wel weer goed om weer naar Dan en Greet te gaan.
Vandaag hebben we nog een rit van 4 uur voor de boeg, voordat we weer 'thuis' zijn. We vertrekken met nog een zonnetje, maar onderweg hebben we veel regen. Zelfs zoveel dat veel automobilisten zijn die hun auto even op de vluchtstrook parkeren.
Als we vanuit Ohio, Indiana weer inrijden stoppen we voor de laatste keer bij een service centrum. Aan de grote snelwegen in Amerika vind je verschillende service centra, zeg maar een soort VVV van de staat waarin je bent. We zijn hier tot nu toe nog elke keer gestopt om informatie over de staat op te zoeken en mee te nemen. Ook hebben ze er gedetailleerdere routekaarten als die wij mee hebben, dus ook daarvan graai ik er altijd eentje mee.
De mensen die daar werken zijn ontzettend vriendelijk, en als we vertellen dat we uit Nederland komen, worden we zeer vriendelijk welkom geheten, en komen we zeker de eerste 10 minuten niet meer weg...
Het maakt trouwens niet uit waar je bent, overal werden we aangesproken. Waar komen jullie vandaan? wat gaan jullie doen?En iedereen vond het werkelijk geweldig. Nou echt super vriendelijk, maar nadat een vrouw van zeker 80 mij vandaag heel duidelijk articulerend vroeg of ik wel Engels sprak, was ik er wel een beetje klaar mee om een bezienswaardigheid te zijn.

Oké nog een snelle lunch hier, en dan maar verder. Rond 14.00 uur komen we veer veilig in Crown Point. Dankbaar dat alles tot nu toe veilig is verlopen en blij dat de huurauto het heeft volgehouden. Nu eerst maar een partij wassen draaien. Verder lekker genieten van de rust en het niets hoeven doen.