Dag 10:Holland en Flint. - Reisverslag uit Flint, Verenigde Staten van sandra krijger - WaarBenJij.nu Dag 10:Holland en Flint. - Reisverslag uit Flint, Verenigde Staten van sandra krijger - WaarBenJij.nu

Dag 10:Holland en Flint.

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg sandra

22 Juli 2016 | Verenigde Staten, Flint

Vanmorgen rond 9.30 vertrokken. Het was bij vertrek al aardig warm, tegen de 30 graden. Onze eindbestemming vandaag is Flint in Michigan, maar onderweg wilden we ook nog stoppen in Holland en daar naar het strand gaan. Holland ligt meteen aan lake Michigan. Maar hoe verder we reden, des te slechter werd het weer. Met de tijd dat we in Holland aan kwamen was de lucht donkergrijs. Op de parkeerplaats hebben we de dikste bui met regen en onweer afgewacht( echt Hollands weer dus..), daarna toch maar het dorp in gelopen. Holland is een keurig mooi toeristisch plaatsje, waar nog Hollandse invloeden te vinden zijn. Ook zijn er diverse winkels en bedrijven te vinden met wel erg Hollandse namen.
We lunchten hier, er stapten daarna weer in de auto om even verderop naar het strand te gaan, en de bekende vuurtoren op de foto te zetten.
Op het strand werd het eindelijk wat droger. We liepen de pier af en we gingen een beetje pootje baden. Ook was er een mooie haven zo dichtbij het meer. Van zwemmen kwam het niet meer, alhoewel de temperatuur nog steeds prima was.
Na het strand vertrokken we richting Flint, nog een dikke 2 uur rijden verderop. Daar kwamen we om 18.45 aan zagen we in de lobby. We waren het uur tijdsverschil vergeten, dus het was een uur later dan we dachten. De kids doken nog snel even het zwembad in, eindelijk zwemmen. Daarna nog wat gegeten een ijskoud biertje erbij en aangezien we met zijn allen op 1 kamer liggen, vroeg onder de wol. Wat zullen wij uitgeslapen zijn na deze vakantie....
We hebben een heerlijke dag gehad, maar hopen op nog een paar dagen met zon.