dag 11: Huron meer en de Niagara watervallen. - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van sandra krijger - WaarBenJij.nu dag 11: Huron meer en de Niagara watervallen. - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van sandra krijger - WaarBenJij.nu

dag 11: Huron meer en de Niagara watervallen.

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg sandra

24 Juli 2016 | Canada, Niagara Falls

Vanmorgen na een snel ontbijtje om 9.00 weer in de auto. Deze dag gaan we naar de Niagara Watervallen. Al zo veel plaatjes gezien, maar ben zo benieuwd hoe het er in het echt zal zijn. Het is een rit van zeker 5 uur, dus willen we eerst gaan zwemmen. Al dat rijden verre rijden voel je hier zeker niet in je portemonnee. Omgerekend kost de benzine hier 65 euro cent voor een liter, das toch om te lachen?! De dag startte bewolkt, maar het werd al snel beter. Zonder problemen kwamen we de Canadese grens over. Bij Port Huron, net na de Canadese grens gingen we van de snelweg af naar een heerlijk schoon strandje bij het Huron meer. De temperatuur liep al op tot 100 graden Fahrenheit, google maar even voor de graden Celsius, maar warm dus.

Na twee uurtjes zwemmen lunchten we daar bij het meer, en gingen we verder op weg richting de Watervallen. Het navigatiesysteem wat we gebruiken werkte niet in Canada, dus op de kaart moesten we de weg zoeken. Die was niet erg detaillistisch, dus vooral op het laatst was het een flinke klus. Met echt maar een hele kleine omweg ( ben best trots op mezelf) bereikten we ons hotel in Niagara aan de Canadese kant. Een prima hotel, heerlijk ruime kamers, en goede bedden. Een zwembad voor de kids, dus echt lekker.

Onze zwager Dan met nichtje Jessica zullen we vandaag hier ontmoeten. Dus na een paar appjes over en weer maken we snel wat afspraken. We spreken af bij hun hotel ( met zicht op de watervallen) Na het avondeten zien we elkaar om 20.00. Het uitzicht vanaf hun kamer is al gaaf, maar als we even later zelf richting de waterval lopen is het uitzicht werkelijk spectaculair. Ontzettend indrukwekkend om het van zo dichtbij te zien. Morgen gaan we met een boot tot onderaan de waterval, moet ook vast erg mooi zijn. Al snel wordt het donker, we zien de waterval oplichten, echt een mooi gezicht. Terug in het hotel bij Dan en Jessica gaan de kids nog even zwemmen. Daarna pakken we onze spullen bij elkaar en na een kwartiertje lopen zijn we weer terug in ons hotel. Weer een fantastische dag achter de rug met een hoop nieuwe indrukken.