Dag 12: Niagara watervallen - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van sandra krijger - WaarBenJij.nu Dag 12: Niagara watervallen - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van sandra krijger - WaarBenJij.nu

Dag 12: Niagara watervallen

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg sandra

25 Juli 2016 | Canada, Niagara Falls

Wat een heerlijkheid, geen reisdag vandaag. We verblijven namelijk 2 nachten in het hotel hier. Dus niet al te vroeg op vandaag. We trakteren onszelf op een heerlijk ontbijt in een ontbijt café. Heerlijk eten, roerei, pannenkoekjes, brood, opgebakken aardappeltjes, worstjes...er is genoeg te kiezen. Het is vooral voor Rick een waar walhalla, die eet zijn buik goed vol. Gelukkig is er ook een grote bak fruit, voor degene die wat rustiger aan willen doen.
We hebben om 11.00 uur afgesproken bij de waterval. We gaan vandaag met een boot, de Hornblower, de rivier op om zo dicht mogelijk bij de waterval te komen. Enorme massa’s mensen staan al op dit tijdstip te wachten om de boot op te gaan. Op één boot gaan wel 290 mensen, dus erg lang hoeven we niet te wachten, zo’n 20 minuten ongeveer. Voordat we de boot opgaan krijgen we allemaal een rode poncho. De meeste mensen trokken meteen hun poncho aan, argg, lekker zweten, want het was weer een super warme dag vandaag. Uiteindelijk trokken ook wij de poncho ook aan, want we kwamen zo dichtbij de waterval dat het leek alsof het regende. Ook vanaf het water hadden we een spectaculair uitzicht op de waterval, echt geweldig om te zien. War we alleen niet hadden verwacht was de hoofdstraat met allemaal schreeuwerige,kermisachtige attracties. Wat een overdaad van onzin, al vertelde Dan ons dat Amerikanen zich hier dagen kunnen vermaken...
Na de boottocht gingen we nog souvenirs shoppen om daarna in het hotel van Dan en Jessica te gaan zwemmen. Of zwemmen...Dan bood aan onze kids mee te nemen, zodat wij 2 uur ‘vrijaf’ hadden. Nou dat aanbod hebben we aangegrepen. We zijn heerlijk op een dakterras tegenover de watervallen gezeten en hebben daar in alle rust genoten van omgeving.
’S Avonds hebben we heerlijk gegeten in een Indiaas restaurant, al was het wel een beetje pittig. Na nog even ergens een ijsje te hebben gegeten, gingen we weer richting hotel. Nog een bakje koffie en een biertje. Alle apparaten weer aan de opladers en naar bed maar weer. Morgen gaan we richting Ithaca.

• 25 Juli 2016 - 05:53

Suzet:

Wauw, wat moeten die watervallen prachtig zijn!!! Wat een prachtige reis maken jullie toch!!!